Family Day Out - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Family Day Out

20 Disember 2013

Family Day Out


Dari jalan besar dah boleh nampak tulisan tu... picture ni aku amik dari dalam kereta.
Ini citer last week, we all jenjalan tapi setakat area Seremban aje... Petang Jumaat 13 haribulan tu my hubby telah menjemput anak-anak balik Seremban, rindu kot. Memanglahkan terngiang-ngiang keletah anak-anak bila lelama dah takde kat rumah. I'm sure babahnya dah berjanji nak bawak jenjalan tu yang they all ikut balik tu.

Masa malam tu they all tanya esok kita nak gi mana aku pun suggest ler... gi Mydin barulah. Tu yang pergi tu... tapi takde apa-apa yang menarik hati lagilah for kids. Tapi manusia punyalah ramai time ni. Teruja kot  mcm we all nak tengok a new place. Belum semua shop lot open and belum ade games, bowling or apa-apa yang boleh menarik perhatian anak-anak aku.

Memula plan nak makan kat sini, sesampai je nampak Marry Brown, Nasi Ayam Penyet dan Upin Ipin. Tapi tak jadi coz Upin Ipinnya tak open kat notice tulis we will open 18.12.2013 kui..kui..kui..

So we all pun tawaf pusing keliling atas bawah, then babahnya decide kita gi tempat lainlah. ngeh,ngeh...ngeh redho ajelah.

Tu ler...trade mark Aryssa peace tak habis-habis sampai ibunya pun dah terikut2.

Memula plan nak makan chienese food kat Kemayan, unfortunately restoren tu pulak tutup break katanya will open on 5pm huhuuuu...memang takde luck sungguh. Then Babahnya decide makan kat Kenney Rogers ajelah. Anak-anak pun suka dapat gi JJ


 Amboi...bukan main lagi si adik punya nganga. Dia saje je buat macam tu then suruh aku snap.

Si Along pun sama siap suruh amik lagi sekali ibu tadi Along tak sedia.

Dah selesai makan. Adik pulak heboh nak tengok wayang. Babahnya decide oklah kita tgk citer Hobbit. Errmmm aku macam risau aje takut si adik ni bosan nanti. Tau ajelah bebudak manaleh duk lelama. Tapi mujurlah adik tak buat perangai cuma dia asyik tanya ibu dah pukul berapa, ibu dah pukul berapa. Sabar adik kejap lagi habislah ni. lamanya Ibu dah berjam-jam dah! katanya. FYI Hobbit 2 almost 3hrs.
Tu dia si tukang beli tiket. Tengah Q. Sementara babah beli tiket we all sempat amik-amik gambar and posing-posing dulu.

Along dgn funny facenya. Bila aku kata Along macam si penjual VCD pasar malamlah dgn tali bagnya tu lagi dia buat gaya sebijik.

Ibu... amik gambar Sha kat sini. Then dia suruh aku pulak

Three for kids and two for adults.

Ni gambar yang aku sempat snap kat dalam panggung. Semua mata lelap sebab kena flash hehheheeeee...then aku kena sound dengan babahnya no camera please. huh! macam pekerja panggung lagaknya. Setelah 3 jam barulah the end. We all pun terus balik rumah, masing-masing dah kepenatan separuh hari berjalan. 




1 ulasan:

  1. sekali sekala tengok artikel lama macam best juga hehehe

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©