2D1N @ Best Western Prima Inland Sea Resort, Port Dickson - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: 2D1N @ Best Western Prima Inland Sea Resort, Port Dickson

31 Disember 2013

2D1N @ Best Western Prima Inland Sea Resort, Port Dickson

View dari bilik we all  Block A 2-2 (Family Deluxe) drizzling in the morning 24th December.
Ini adalah entry terakhir untuk tahun ini. Hehhheee...yelah esok dah tahun baru 1 Januari 2014. Apa azam baru u olls? Kemain lagi aku bertanya, aku sendiri pun tak pasti apa azam aku 2014. Yang pasti aku nak jadi hamba Allah yang lebih baik dari semalam. In Sha Allah. 

Holiday aku ni..takdelah jauh manapun kat Port Dickson, Negeri Sembilan Darul Khusus dan short  holiday aje...actually gift voucher TQVM pada orang-orang yang baik hati bagi aku gift voucher tu, tak boleh disclose takut ade pihak yang berkecil hati.

Actually Best Western Prima Inland Sea Resort sebelum ni dikenali sebagai Tiara Beach Resort tetapi bermula Disember 2012 ia sudah tukar da... Ini bukan kali pertama pun aku holiday kat sini coz sebelum ni memang dah pernah pergi. Masa Aryssa 5 Tahun, preschool dia buat graduation kat sini, then masa family day preschool Aqil Hayyi pun buat kat sini. Preschool Tadika Mindaku.

Kids memang seronok kat sini coz pool dia besar dan ada 3 tempat. boleh pindah-pindah pool bila dah bosan. Pools kat sini memang sesuai untuk bebudak, sebabnya tak berapa dalam dan untuk keselamatan life guard pun ada disediakan, selain daripada tu ada juga xtvt lain iaitu berbasikal ada basikal untuk dewasa, ada basikal untuk bebudak, couple basikal pun ada. Bagi yang check in under Best Western akan dapat waistband, bagi yang personal tak dapatler...so kena beli waistband berasing if nak guna facilitiesnya contoh macam pool tu.

We all holiday bersama-sama my brother family Alang. Room type Family Deluxe memang sesuai untuk we all. We all sampai dulu for surelah. we all dari kampung, Alang dari KL. Best Western lebih jauh if dari highway tapi lebih dekat if dari jalan kampung, Lubok China then Pengkalan Kempas then Pasir Panjang sampai lorr... kejap je dalam half an hour.
Sementara tunggu Alang & Family kita posing... dulu 
Pukul 2.30pm register untuk check in ingatkan takde orang coz hari kerja. meleset tekaan aku ramai rupanya nak check in so kena Q. Then dapat coupon welcome drink tapi 4 je... Lagipun anak-anak aku tak peduli dah! they all nak terjun pool aje. hurmmm...nyesal pulak bila aku fikir balik patut bagi coupon tu kat Alang  aje..biar they all je gi welcome drink tu. Time tu tak ingat langsung.

My kids & aku tak payah nak tukar-tukar baju swimming lagi coz memang dah! siap pakai dari rumah. Masuk bilik sebab nak hantar barang-barang aje.. then Babahnya yang suruh ikut anak-anak nak terus pegi pool aje..

Aku tgh ajar Aqil Hayyi snorkling yang lawaknya kat pool haaaahhaaaa nampak  lantai ajelah


SIL & Niece
salah satu permainan untuk kekanak

Waktu we all tengah seronok mandi-manda, tetiba ada announcement kids below 12 sesiapa sahaja boleh masuk permainan bola beracun. My kids Along & Adik joint Aryssa tak nak. Kenapa dia tak nak aku pun tak pasti. Cousins they all Luqman & Qaseh pun joint. Ramai jugak kekanak yang joint. 

See so big circlenya tapi bola ada dua.
Bila muzik on, they all passing bola bila muzik stop
sesiapa yang ada bola kat tangan tu terpaksalah out.
Qaseh smile to the camera
Daripada sekelian yang ramai tadi dah tinggal 3 orang je...ketiga-tiga adalah pemenang tapi nak cari tempat 3, 2, 1.

Bolehkan yang menang tu adelah Qaseh & Aqil Hayyi.
Kui..kui..kui...I bet Mr. clown & Emcee tu tak tahu they both cousin.
Alhamdulillah dah rezeki menang fair enough.
Bukan main tipu pun. Dapat hadiah teddy bear key chain je...
No. 1 Qaseh dpt 3 teddy. No. 2 Aqil Hayyi 2 teddy and yang No 3 tu dapat 1 teddy.

Dah pukul 7.00pm barulah we all naik ke bilik. Membersih diri rilexs sekejap sementara nak tunggu dinner time. Actually malam pun ada xtvt kat pentas movie & karaoke tapi we all tak berkesempatan nak joint.

Hallnya luas kat sini pun boleh tidur. Family deluxe ada 2 rooms

One for kids
One for us. Teddy bear keychain yang Aqil Hayyi menang tapi yang ambilnya ibu & Aryssa. TQ Aqil.


Lebih kurang pukul 8.30pm we all gerak pergi dinner kat Medan Ikan Bakar Kg Telok, Pasir Panjang Port Dickson. Takdelah jauh sangat dari Best Western pun dalam 15km kot. tapi aku tak tahu macamana nak pergi coz aku ikut je Mr hubby ngeh!ngeh!ngeh.


Oleh kerana pagi 24.12.13 tu hujan so tak dapatlah nak naik basikal. Tapi bila dah drizzling they all gah! juga nak swimming. Walaupun pada mula aku melarang tapi bila tengok ramai juga orang yang swimming akhirnya aku & mr. hubby mengalah jugak same goes to my Alang & family.

Pagi tu aku tak swimming pun sejuk giler... ganti mr.hubby pulok ler...
Check out time. itupun terlambat sikit dalam pukul 12.30pm. ermmm Q lagi... Peace!!! bye!bye! Best Western. see ya.. maybe some other times.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MRS.A my blog my stori ©