Ge-gajet - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Ge-gajet

11 September 2013

Ge-gajet

Ge-gajet

Ini aku nak citer pasal gajet. Anak-anak aku telah berjaya memujuk Babah they all untuk membeli gajet. Bermula dengan anak pompuan aku tu katanya guna duit raya dia, tak cukup Babah top up la sikit. Pada mulanya yang pompuan sorang tu jer...beli. Hari Khamis, lepas amik aku kat office we all pun gi Terminal 1 misi mencari gajet untuk Aryssa.

Terserlah muka happy Aryssa
Oleh kerana pergi dengan hubby aku maka jawabnya terus ajelah menuju ke tempat tujuan takde maknanya nak sesurvey dulu. Aryssa pulak memang dah tahu jer.. apa yg dia nak beli, coz dia biasa main gajet cousin dia dan dah memang berkira-kira nak membelinya. Aku ni pulak blur je...patutnya aku pun amik tahu dulu. Ini main hentam jer... ermmm...biarlah asalkan they all puashati yg membayar pun bukan aku. So takleh ler...nak cakap lelebih. Pesanan aku nanti kongsi main sesama ye.

So berjayalah Aryssa mendapat gajet pada petang Khamis 5.9.2013 lepas dan berjanji akan kongsi main sesama Along dan adiknya. Harga dalam RM280 wifi + 3G. Gajet tu dah ada byk game pun dalamnya jugak bebenda lain.

Along dengan Adik waktu nih! dia 2 orang punya tak beli lagi
Sampai rumah aje terus cas 4 jam katanya. Tak sempat 4 jam pun dah main dah. Janji tinggal janji dia sorang je conquer tab tu. Dah! gegaduh la pulak dgn Along dan Adiknya. Babah pulak memujuk 2 orang lagi tu nanti dia kirim minta Uncle Melis beli. Coz dapat murah tapi kena tunggu la jauh tu kat Penang nak kena pos ekpress.

Hah! ni satu lagi perangai hubby aku yg tak sabar punya orang. Katanya dah contact Melis kawan dia tu. Dalam next week Melis post. Gaya citernya macam dah confirm je. Tapi tidaaakkk.... rupa-rupanya masa hari Sabtu waktu they all keluar pegi beli sarapan sempat melencong ke tempat lain dulu.

Time they all kuar rumah tak silap aku dlm pukul 9 pagi tapi baliknya punyalah lambat dekat pukul 11 lebih baru balik. Perut aku pun dah keroncong, bila masuk pintu je tgk memasing ada carry barang
sorang satu. oh!... patutlah lambat pi beli gegajet rupanya. Ermmmm...tak tahu nak kata apa Isthighifar ajelah.

Memasing dgn gajetnya
Tapi pandai pulak tu Babahnya belikan ibunya ini washing machine coz washing machine lama dah problem tak mahu buang air sendiri kalu nak buang airnya kena sendiri buangkan godek-godek salur kat belakang mesin tu barulah air keluar.


Ini ibu punya huhuuuuuhuuu...
Sekarang my kids dah lupa pasal PSP they all. Takpelah biar ibu aje main dgn PSP ni. PSP pun jadilah.


The End - Ge-gajet -

1 ulasan:

MRS.A my blog my stori ©