Netball - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Netball

3 Mac 2014

Netball

Yea..yea..yea.. now dah dapat main netball semula. Ahad (23.2.2014) lepas aku joint team netball ex-Stad.  this is 1st times trainingnya. Actually they all dapat idea ni dari team football ex-Stad. Bila tengok team football macam seronok aje every weekend ada games n xtive sangat lately. Then timbul ler cadangan untuk menubuhkan team netball ni. Since memang aku minat netball pun tu yang aku joint tu, kekdahnya orang mengantuk disorangkan bantal so joint ajelah. Yang berusaha tu terima kasih sesangat expecially to Zila & Kak Hamidah.

Untuk yang pertama kali ni training diadakan kat padang STAD. Teruja betul aku cos dah lama sesangat tak menjejakkan kaki kat sekolah. Sempat le juger aku melihat-lihat, amboi! setelah lebih 20 tahun memang dah banyak sangat yang berubahnya. Namun padang masih sama cuma dah ada Astaka dan stor jer...kat dalam kawasan padang ni zaman aku dulu takde.

Posing + gaya harus adoooo... sebelah Mrs. A adalah Izan sebelah lagi sorang Zila salute kat dia from KL to Seremban.

Yang berusaha lagi sorang Kak Hamidah (baju merah) dia senior dari aku tapi tak pastilah tahunnya. Laterlah aku tetanya.

 Yang berdiri cekak pinggang tu (baju biru gelap) Kak Rosemah paling senior setakat ni. If korang perasan akak ni pernah masuk Master Chef tau ha...kau hade????

Amboi! adik bukan main lagi dengan 100 plusnya kalah orang yang main. Tshirt putih (no 16) Hasba yang berusaha juger...& orang kuat Football team ex-Stad.

 Muka-muka yang hadir waktu tu...walaupun tak ramai tapi seronok cos dapat gak aku lepas gian nak  main netball. Dah lama aku nak cari team nak main setelah team company tempat aku kerja STOP bermain netballnya.

Along jurukamera yang rajin amik gambar waktu tu..TQ Along merakam sweet moment

Aryssa dengan taglinenya hiks..hiks..hiks..

*********************************************************************************

2nd time training (1.3.2014). This time tempatnya kat Paroi Centre Court tempat ni advantage tak panas cos gelanggang tertutup. Inilah juga tempat yang aku selalu practice last time kekira 6 bulan lepas la kot masa company tempat kerja aku team netballnyer xtive giler.

throwback - gambar masa lawan SYABAS. 
Hiks..hiks..hikss... te ingat masa zaman ke xtifan dulu. 

Oklah sambung balik citer training kat Paroi Centre Court ni... Aku ingatkan aku yang paling lambat cos time tu susah yang amat mencari parkingnya, full house disebabkan ada event kat bekas tapak Kem Paroi tu  Sambutan Hari Peladang Penternak Dan Nelayan Negeri Sembilan. Ghupernya ada lagi yang lambat da... time aku sampai dalam 5.20pm training time yang diwar-warkan adalah pukul 5.00pm. Aku & Usna sama sampainya kak Hamidah & Ida dah sampai lebih awal.

This time lebih kurang orang yang sama juger yang hadir last week. I thot more cos kat FB group macam meriah jer... harap-harap next week more to come. Court ni telah dibooking oleh Shila 2 jam katanya (5pm-7pm) harganya RM30.00. Terkejut aku cos last year harganya RM20.00. 2014 harga sudah naik lagi RM10.00 ya.

 Usna si WD. This time Along tu muka terselit sikit tu tak rajin amik gambar. Kena suruh baru amik cos dok leka main dengan cousins dia. Kat atas para penonton itu adalah Halimahtun and kids.



As usual amik gambar harusss.... bagi we all. Ini selepas habis training banyak betul phone yang Hasba kena amikkan gambar.

Tukar position pulak yer...

Setelah 2 kali training, ini pendapat ikhlas aku ler... ramai yang dah lupa rules & regulations netball. Main pakai hentam jer...so pada mereka yang tahu tu ade sedikit annoying ler... Dari pengalaman aku yang diajar oleh coach rules & regulations adalah basic yang wajib diketahui untuk mereka-mereka yang hendak bermain. So u ollss pleasesssss.... google yer...the rules & regulation netball jangan bagi alasan dah tak ingat lagi. 

Aku pun bukanlah pandai sangat tapi at least aku tahu basic. Tapi aku rasa aku masih tak layak lagi nak coaching itu pasal aku tak banyak cakap pun. Lagipun aku ni siapaler... nak tunjuk ajarnya kak Ton hoi!!. Cadangan aku lebih baik sekali dua next training invite coach professional mengajar.

Itulah apa yang aku rasa. If ada sesapa yang baca tulisan aku ni tak setuju, harap maaf hendaknya.

Ok will be update anytime for the next training tungguuuu.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MRS.A my blog my stori ©