Comel !!! kenapa ??? - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Comel !!! kenapa ???

15 September 2014

Comel !!! kenapa ???

Comel !!! kenapa ??? 

kucing-comel
Comel
Last times aku dah pernah postkan kisah kekucing ni. Dulu they all sakit mata habis semua sakit mata (kucing ku bukan kucing-kucingku sakit). This time cuma Comel jer... yang sakit. Sunday morning last 2 weeks ngeh!ngeh!ngeh! last 2 weeks rupanya. Aku tengok dia macam tak sihat jer... asyik ler...moyok tidur kat favorite spot dia dah tu bebulu dia pun cam kembang-kembang tak dijiat-jilat macam selalu. Bila yang 2 ekor lagi tu ajak gegurau dia tak nak, pastu buat bunyi menderum sambil nyorok melarikan diri ke bawah katil Adik.


Time lunch dia makan tapi tak macam biasa macam takde selera sangat aku tengok, pastu bila dia gerak nak gi minum baru aku perasan dia tak pijak sangat kaki kiri dia pastu jalan pun slow ajer... aku pun cek kenapa kaki dia, tengok macam ada benjol terjojol kat atas tulang paha dia tu.. Alahai! patutler.... My kids pun kata kesiannya Comel ibu kenapa tu??. Aku buat andaian yang tulang dia terkehel lari dari tempat asal ha!ha!ha! my kids pun setuju cenggitu. Nak tau kenapa aku fikir camtu? 

kucing-comel

Ha! coz dia suka lepak kat nun... atas bumbung tempat bunga-bunga orkid neighbour aku ni. Rumah orkid yang berbumbung jejaring color hitam tu ler... hah! kan tinggi tu. Mana tau if tersalah landing bedebuk jatuh then tulang kaki pun terkehel lari dari tempat asal. Comel dan Tam terpaksa duk kat atas tu untuk menyelamatkan diri dari musuh dia. Musuh dia pun species dia jugak kucing hitam besar black color. 

My kids gelarkan musuh dia tu Midnite Gebu coz dia besar dan gebu sangat. If ikut saiz memangler... Comel & Tam tak boleh menang bila gaduh. Nampak tak pagar yang koyak tu??? Itu kesan gunting oleh gang pecah rumah suatu waktu dahulu. At one nite tu ada 4 buah ke 5 buah rumah kat taman ni kena pecah. Dari rumah sebelah ke rumah aku gang pecah rumah tu gunting jer... terus ke rumah aku. Iklan jap ngeh!ngeh!ngeh!

kucing-comel

Ini lagi satu spot kekucing tu untuk menyelamatkan diri kat nun atas grill ni sometimes dia akan tidur kat hujung bawah air-cond tu sampai ke pagi. If they all lari kat atas ni kebetulan we all sedar biasanya aku dan kids akan jengok dan halau si Midnite Gebu tu. Hurm... macam tulah nasib insan yang lemah. Malam-malam aku memang tak praktis kekucing tu duk dalam rumah. 

Tapi adalah kes-kes pengecualian contoh time si Comel ni sakit memang 2 malam tu dia duk dalam rumah tidur tempat special lagi Along sediakan yelah dia dahler.. sakit kaki if Midnite Gebu datang serang haru.. camne dia nak fight. Lagipun kucing ni bila kita tengok dan tentang mata dia memang kalahlah rasa macam kesian sangat macam masa dia sakit sangat tu bila aku tengok dia pastu dia menginyau macam minta tolong kekdah!nya berkata tolong... kaki aku sakit.. seolah-olah cengitu la dia cuba bagitau aku.

Aku plan nak hantar Comel gi Veterinar esoknya tu Tuesday 090914 tapi tak sempat nak hantar lagi tengahari Monday 080914 lepas sekolah Along message kata "ibu kaki comel dah berdarah menitik pastu bernanah dan berlubang hah! Aku pun called rupanya hubby aku cakap dia kena bisul la.. bisul dia dah meletup huk! alo...kena bisul rupanyer... yang bonjol tu bukan tulang terkehel tapi bisul. Lega aku dari tulang biarlah bisul. Pastu Along bersihkan dan letak minyak gamat. Time tu dia duk diam jer...menurut kata Alonglah.

kucing-comel

Adoyai!!! Comel... Comel wat risau we all ajer.. ingatkan cedera parah sangat rupanya kena bisul. Balik kerja tu aku tengok Comel dah! berperangai back tu usual dah! gegurau dengan adik-beradik dia. 

kucing comel

Dah! aktif main tali permainan dia tu..

kucing comel

Memandangkan Comel dah! cargas dan mulut dah! bising macam selalu bila terdengar jer... aku buka periuk nasi. Maka bila hubby aku tanya jadi ke... nak bawa kucing tu gi Veterinar tak jadilah jawab aku Comel tu dah pulih cuma follow up letak minyak gamat jer... dan lagi dia dapat jilat tempat sakit dia tu maknanya In Sha Allah dia akan pulih seperti biasa air liur dia tu pun kira ubat juger.. ubat semulajadi bagi kucing. 

Sebab-musabab kenapa aku pilih tempat Veterinar ni coz F.O.C. My kids pernah teman my mil hantar kucing dia si Putih kat situ time Putih sakit tiada bayaran dikenakan. Yelah kena budget tak mau arrr...jadi macam my friend sorang ni hantar burung cedera coz kucing dia yang buat. Gi vet private pastu vet kata coz scan RM50, plus ubat RM50, plus consultations RM50 then lain-lain charges RM50 total RM200. Apa???? terus my friend tak jadi tak mampuler... haku! biar aku rawat pakai ubat kuning jer... kata dia. kah!kah!kah! Sabar yolah. By the time citer ni keluar Comel dah sembuh seperti biasa. Alhamdulillah.

1 ulasan:

  1. kucing yang cantik dan menggemaskan untuk diajak bermain pasti seru dan lincah ya, terima kasih sudah berbagi artikel yang bagus sekali

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©