Pertandingan Bowling Amal Bekas Pelajar STAD 2014 - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Pertandingan Bowling Amal Bekas Pelajar STAD 2014

2 Mei 2014

Pertandingan Bowling Amal Bekas Pelajar STAD 2014

My only doter merangkap jurukamera. TQ Aryssa tolong amikkan gambar

Entry sebelum ni aku dah pernah war-warkan pasal bowling ni. This time aku nak story hari kejadiannya pula. Maka pada Saturday (26.4.2014) yang lepas pepagi lagi aku dah bangun same goes tu Aryssa teruja bebenor nak gi bowlingnya. lain pulak halnya dengan the boys still lena diulit mimpi. Sesambil tu aku gorengkan nugget untuk the boys for their breakfast.

Elok-elok aku nak gerak dapat sms dari my friend kata dia dah sampai kat tempat yang dijanjikan. my friend & his 2 boys tumpang aku gi. Actually plan nak konvoi cos aku tak tahu tempat, but then bolehkan keta dia rosak so thats why dia tumpang aku. Tak kisahlah janji pegi sesama takdelah aku sesat-barat nanti. We all ikut PLUS jer... leceh ler... nak pusing ikut LEKAS. Lebih kurang half hour dah sampai kat Airport Sport Complex Nilai ni takdeler...jauh mana. Sesampai jer...we all tengok ramai muka-muka yang dikenali tak lain tak bukan ex-Stadian dari pelbagai batch. Oleh kerana pagi lagi so parking masih banyak yang kosong so aku parked bebetul depan Al-Salam Bistro, Cempaka, Nilai. Aku called AJK batch aku nak tau kena register dulu ke katanya tak perlu. Then my friend + kids and Aryssa + me gi breakfast dulu kat Al-Salam Bistro mamak restoren der... ni jer..yang ada kat sini. Okler tu... we all pun nak makan roti canai jer... Huk! alo... 1st time aku jumpa tray kecik gini.


Actually Bowling ni annual event for the Persatuan Bekas Pelajar SMK Tunku Ampuan Durah, but this is my 1st time joint. Tahun-tahun sebelum ni aku tak joint pun. Sementelah pulak AJK batch aku rajin benar mengajak oklah macam happening jer...aku tengok. Lagipun selain netball bowling is my favorite indoor games juger....

Ni ler...gaya haku bila nak membaling. Ngeh!ngeh!ngeh! (pic. download dari FB Kuch Kay Kuchai)
Aku pun bukannya pandai sangat main. Tapi boleh ler... for those yang tak pernah main tu, step pertama kita kena choose ball yang sesuai dengan diri sendiri. Try throw the ball memula choose ler...yang paling ringan tak silap aku 6kg. As for me 9kg sometimes aku guna gak 10kg. Bila throw tu tengok arrow dan aim ler...arrow yang tengah sekali. For safety tak perlu ler pakai cincin dan kuku jangan ler panjang. Kat ball tu ada 3 holes. Hole yg besar sekali untuk ibu jari yang 2 lagi untuk jari hantu dan jari manis. Jangan silap hole sudah!

Oklah back to the event. My friends yang AJK tu bagitau this year batch we all paling banyak team, 6 team out of 27 teams.

Acara dirasmikan oleh Penasihat Alumni SMK Tunku Ampuan Durah, iaitu YB Dato' Hj Norzam bin Mohd Nor. Sebelah dia tu pernah masuk Master Chef kak Rosmah pun ex-Stadian.
Kek tu dia yang sumbangkan.
 

Posing dulu....selepas perasmian and sebelum games start. Manaler...muka aku nih? Tersorok kat belakang da..


Setiap team harus ada 2 male and 2 female. This time, team nih! ikut suka AJK jer....yang choosekan. Next year if ada lagi Insyallah jika berkesempatan aku nak choose team sendiri. Masa tengah games that day sempat ler..aku ricky/plan sendiri dalam hati individu yang aku prefer for my team next year. Huhuhu..berangan ler...ko Mrs. A macam ler...individu tu nak jadi team ko.

Cara permainannya terdapat 3 games, point dikira dengan jumlah keseluruhan setiap individu dalam ketiga-tiga games berkenaan. Memang normallah tu pertandingan bowling biasanya ada 3 games takdelah lama sangat dan tak juga sekejap sangat just nice. Jom layan gambar.

 Ni ler...team aku. Sorry! team cuba lagi next year hokeh!
Team - 92' United
Sebahagian daripada hadiah dan juger... lucky draw

 Baju biru adalah AJK, muka-muka dari batch '92

Lagi... sebahagian dari batch '92. 1st group yang dah habis bertanding.
Thats why kena datang awal

Both are my classmates

My batch, thats guy antara yang terror main hokeh!

My buddy kat sekolah dulu, teruja sangat dapat jumpa and apa yang lagi best perangai masih sama. Hahahaaahaaa...gegila dan kelakar.
 

Event ni drag hingga ke pukul 4.00pm lebih. Kononnya aku nak pulang sebaik games aku habis. Takde maknanya bila berjumpa dengan kengkawan seronok habis berborak-borak, up-date story and bergurau-senda. Aku tunggu juger cos AJK kata lucky draw semua dapat yang hado.. Aku tak dapat pun. 

Tapi aku dapat saguhati ni.

Top 15, individu perempuan. At least dapat walaupun saguhati jer....

Penyampai hadiah adalah Pengetua SMKTAD sekarang. (Picture upload dari FB Kuch Kay Kuchai)
Bila aku dah dapat ni, so aku pun beransurler.. pulang. Tak adil betullah lucky draw aku tak dapat. But most of my batch dapat, maybe cos aku tak tunggu sampai event officially end.

Kepada semua AJK syabas dan terima kasih aku ucapkan. Salute aku dengan you all yang sanggup meluangkan masa dan tenaga for the sake of the event. Tahniah! kepada Alumni SMKTAD kerana berjaya merealisasikan event ni.

(Time aku sekolah dulu dikenali sebagai STAD tapi telah ditukar nama ke SMKTAD since when I am not sure whatever it is ia adalah sekolah yang sama)

1 ulasan:

  1. Howdy! This article could not be written any better!
    Looking through this post reminds me of my previous roommate!
    He continually kept preaching about this. I most certainly will forward this article to
    him. Pretty sure he'll have a good read. Thanks for sharing!
    I’ll immediately seize your rss as I can’t in finding
    your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service.
    Do you have any? Kindly permit me recognize in order that
    I may subscribe. Thanks. I’ve been browsing on-line greater than 3 hours today, but I never discovered any attention-grabbing article like yours.
    It is pretty worth sufficient for me. In my opinion, if all
    site owners and bloggers made excellent content as you probably did,
    the net shall be much more helpful than ever before.
    http://Cspan.net/

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©