Kenduri Tahlil Arwah - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Kenduri Tahlil Arwah

3 Januari 2016

Kenduri Tahlil Arwah

As salam and greetings to dear readers.

Pada 1 Januari 2016 iaitu sempena tahun baru dan juga hari Jumaat yang barakah parents inlaws Mrs. A telah organize kenduri tahlil arwah.

Takde apa-apa gosip tetiba kat dalam group family WhatsApp m.i.l hantar message tulisnya diminta semua anak cucu balik bla..bla..bla.. kenduri tahlil ha! cenggitulah lebih kurang katanya.

Tetapi ada jugalah hai!!!... ahli group yang salah faham dan assumed PD yang m.i.l  tulis tu adalah Port Dickson tetapi yang betulnya adalah 'pada'.

Hurm...kekdahnya yang salah faham tu datang lambat yang amat dah selesai pun tahlilnya cuma tunggu masuk waktu Isyak jer... nak solat Isyak.

Bak kata m.i.l ialah orang tua yang tulis macam tulah. Tapi pendapat Mrs. A tak salahkan m.i.l pun. Ialahkan orang yang tak faham tu tanya ajelah kat WA tu bukan susah pun. Kalau benda lain boleh pulak bertanya ini benda simple cenggitu pun nak buat susah-susah.

Jom layan gambar sementara menunggu orang yang salah faham tu...

Mr. A membelek muka, Banglong peace yo!


Imran the nephew menyahut cabaran untuk Azan maghrib


Shhh... Opah tengah solat sunat der....


Setelah beberapa ketika menunggu dan calling-calling akhirnya imam a.k.a F.i.l kata kita mulakan ajelah maghrib pun bukannya panjang lagi.

Alhamdulillah tahlil berjalan lancar. Terima kasih emak dan abah sebab organize tahlil ini. Semoga doa kita semua sampai kepada roh- roh yang kita sayangi. Amin. In Sha Allah.

6 ulasan:

  1. Bagus sangat program macam ni mendekatkan adik beradik secara tak langsung

    BalasPadam
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  3. alfatiha utk arwah semua tuuh.,

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©