1st day school 2014 - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: 1st day school 2014

6 Januari 2014

1st day school 2014

Ermmm...sekejap aje dah masuk 2nd week tahun baru. Tapi ni citer last week 1st day school. Walaupun my kids takde year 1 or precschool tapi aku tetap amik cuti ngeh!ngeh!ngeh! memula tak plan pun nak cuti tetapi hubby yang suruh coz 2 Januari tu dia ada urusan kerja di KL.

A day before school tu my kids dah excited prepare bebenda nak gi schoolnya aku pun sama gak excited sama. On the school day memasing bangun awal seawal jam 6.00 pagi. As usual bangun ikut turn memula Aryssa, then Adik dan last sekali Along. Walaupun Aryssa bangun dulu tetapi dia memanglah ulit almaklumlah pompuan banyak betul benda yang dibeleknya. Along dia express sometime dia boleh siap dulu dari Aryssa.

Tepat jam 7.00 pagi aku yang hantar excited nak tengok keadaan macamana. Dah dekat nak sampai sekolah biasalah traffic flow menjadi slow disebabkan begitu ramainya ibubapa menghantar anak-anak terutamanya yang year 1, for sure ramai ibubapa yang berkampung kat sekolah. Teringat aku last year masa Adik year 1 akulah salah seorang golongan yang berkampung tu.

Otw balik dari hantar they all aku singgah beli bfast kat tempat favorite aku "Tobing". Kat sini macam-macam ada dari kuih-muih, nasi lemak, roti canai, mee pilih aje. Aku beli 2 bungkus nasi lemak 1 for me letak daging 1 for babah letak sotong. Ingat nak beli bahan mentah nak masak tengahari tetapi kedai sebelah tak open lagi huhuuuu... Tu yg aku pergi semula dlm pukul 10.00 beli untuk masak tengahari. Simple je aku masak ayam sambal, sayur campur & telor masin.

Lepas dah siap masak dalam pukul 12.30pm aku mandi sesiap untuk amik they all. Sesampai je nampak adik dah tunggu...then dia tanya Ibu....!!! kenapa lambat??? Jalan jem adik, coz ade manusia parked keta sesuka hati menyusahkan pengguna lain jer...
Muka dalam cuaca panas mata kecik je...


Tahun ni adik '2 Efektif' tahun lepas '1 Inisiatif' sebelah dia kawan dia yang sama kelas last year and this year. Tahun 2 balik time is 1.05pm.

Nun...kat tiang tu Along tengah bergurau dgn kawan dia belum sampai rumah lagi dah buka uniform, ermmm..camne ibu tak bebel. 
Along this year, year 6 & Aryssa year 4 balik time both of them 1.35pm. 1/2 hour lambat dari adik. 
posing dulu...
Tak lama lepas Along sampai, Aryssa pun sampai then otw balik rumah we all singgah Giant coz dah janji malam tadi nak beli waffle.
Ibu... along nak waffle 2 tau...amboi sampai 2 tu.. oklah meh! amik gambar dulu.

3 beradik tengah mencari-cari ketam, mujur tak jumpa. huhuuuhuuuu....

Saturday & Sunday tak kemana pun duduk rumah jer...membalut buku punyalah banyak for 3 of them then jahit name tag & badge. Maka hari-hari seterusnya akan bermulalah routine harian kembali. Semoga tahun ini lebih baik dan maju dari tahun sebelumnya. Amin...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MRS.A my blog my stori ©