Cari-cari tempat mengaji - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Cari-cari tempat mengaji

13 Januari 2014

Cari-cari tempat mengaji

Semenjak bulan puasa tahun lepas my kids & nephew and friends sekampung di Jiboi telah kehilangan tempat mengaji. Ermmmm sedih + risau kat mana la...nak cari tempat mengaji ni??? At that time tak berapa nak kisah lagi, coz masing-masing masih berharap nenek yang ajar mengaji akan terus mengajar. Unfortunately setelah masuk tahun baru nenek Ami & family officially announce dia dah tak dapat ajar lagi coz kesihatan dia tidak mengizinkan. Walaupun niat nenek Ami pada mulanya nak habiskan juga badge my kids, nephew and friends yang sedia ada tapi tak kesampaian sebab dia memang dah tak larat walaupun itu bukan kehendak dia. Sedih memang sedih tapi nak buat macamana. Terpaksalah cari tempat mengaji jugakkan... habih! takkan ko nak anak-anak ko tak pandai ngaji tak khatam Al-Quran huh! memang taklah.

Masa Along Tahun 2 dah pernah hantar KAFA tapi tak bolehlah dia, progress ntah apa-apa. Aku pun pelik tapi takpelah Allah know best. Berdasarkan experience tu so my kids memang we all tak hantar KAFA. We all hantar ngaji kat rumah orang sama mcm style aku masa kekecik dulu. Selepas kehilangan tempat ngaji sedia ada tu aku harapkan Babahnyalah mencari tempat baru, tambahan lagi parents inlaw aku pun dah bising cari cepat, dah jumpa ke belum?, kesian bebudak-budak ni.. nanti dah sekolah menengah susah??? Huhuuuu sabar yolah! aku haish... Aku pun dok bising-bising kat hubby tengah usahalah...tengah carilah...haish!!!... geram betul tau dengan orang lelaki ni suka amik mudah.

Finally aku teringat kat my friend sorang ni, tahun lepas dia tanya aku tempat mengaji coz masa tu dia tengah cari tempat mengaji untuk anak dia. Tahun ni aku pulak tanya dia syukur alhamdulillah memang dia dah! ada tempat yang baik dan sesuai. Kat tempat anak dia mengaji cuma ada 4 orang je... aku pun minta tolong dia tanyakan kakak yang ajar tu terima lagi tak murid coz my kids ada 3 orang. Terima katanya. Saturday, 11.1.2014 aku pun plan dgn hubby pergi rumah kakak tu memula we all pergi rumah my friend then dia tunjukkan rumah tempat mengaji tu. Setelah berbincang aku puashati, so muktamad dah! aku akan hantar ngaji kat sini iaitu kat Taman Kekwa bersebelahan dgn Taman Nyior Gading.

Rupanya tempat ngaji ni setaman dgn my friend baru aku tahu. Senang pada aku jugak coz Taman Kekwa ni laluan sama je pun dari office ke rumah aku. Habis kerja terus le.. aku amik my kids, time mengajinya pukul 5-6 petang, Isnin - Jumaat, bayaran Ikhlas. Kat sini komitmennya adalah untuk menghantar dan menjemput. Last time tak perlu hantar/jemput they all jalan kaki jer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MRS.A my blog my stori ©