Netball: Training & Friendly Match - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Netball: Training & Friendly Match

21 Ogos 2017

Netball: Training & Friendly Match

As Salam and greetings to dear readers.

Netball: Training & Friendly Match


Tetibalah pula Kelab Sukan & Rekreasi (KSR) company tempat Mrs. A kerja organize friendly match bersama Jabatan Perangkaan Negeri Sembilan. Eh! dah lama stop bernetball takkanlah terus nak main aje haish!!! mana boleh jadi.... haruslah training dulu.

Eh! eh! tapi sebelum tu readers tengok tak SEA games team netball Malaysia vs. Singapore yesterday? Mrs. A tengok excited tau kat rumah dengan kids. Terbaiklah!!! awesome! semua players Tahniah! Tahniah! dan Tahniah! diucapkan buat team netball Malaysia they deserve it and they deserve the glory. #bangkitbersama

Eh! tetiba iklan daaa.... Okay back kisah netball training & friendly match, hurm... kalau nak ikutkan susah juga nak kumpul netballer yang pernah main bersama dahulu sewaktu Sukan Bekalan Air Semalaysia. Ada yang dah tak mahu mainlah, ada yang sibuk studylah, yang dah berhenti kerja pun ada juga, ada yang teringin nak main tu injuredlah pula kena berehat sampai tiga tahun.

Ha! macam-macam hal. Tapi itu semua tidak menjadi halangan kalau dah kapten dan netball managernya bersungguh nak wujudkan team. Maka terbentuklah juga team netball KSR yang kebanyakkan ahlinya terdiri daripada adik-adik intern. Tak kisahlah sementara pun okay jer... next time kita fikirkan kemudian.

Kekdahnya pada last Wednesday 16082017 we all pun turun training buat pertama kalinya bertempat di Kompleks Belia dan Sukan, Paroi (KOMBES). Friendly match dengan Jabatan Perangkaan NS adalah pada hari Jumaat. So on Thursday tu sempat juga we all turun training sekali lagi.


netball
1st day training sparring dengan ex-STAD
Oleh kerana team netball ex-STAD pun ajak Mrs. A bernetball kekdahnya Mrs. A ajak aje depa join training bersama team netball KSR. So Mrs. A join team mana?? Actually dedua ada masa Mrs. A di pihak KSR dan separuh masa lagi di pihak ex-STAD. Hurm... nampak sangat tak setianya muahahhaaaa......

netball
Bib brown KSR. Bib biru ex-STAD time ni Mrs. A bib biru itu pasal GK tu bukan Mrs. A
netball
Team ex-STAD
netball
2nd day training hujan lebat gigih we all tunggu hujan berhenti
netball
Hati-hati ya! court licin tu al-maklumlah lepas hujan
netball
Saranghae!!! ini gambar selepas habis training 1st day
Finally hari yang ditunggu pun tiba. Team netball KSR sampai awal daripada pihak lawan. So kita bergambar dulu.

netball
Ten of us
Walaupun friendly match sahaja tapi umpire haruslah professional barulah terasa international ha! tak gitew. So KSR telah menjemput umpire yang memang ada sijil iaitu yang famous dengan panggilan Bond aka coach we all time SBAM dahulu. Walaupun pada mulanya nak ambil orang lain tetapi umpire tu cannot make it. Kekdahnya pada petang itu umpirenya adalah Bond yang memang tegas dan pro.

Acara wajib penutup haruslah bergambar bersama-sama
Alhamdulillah, Yeay!!!! KSR menang 11 mata berbalas 4 mata. Tak sia-sia we all training 2 hari itu. Menurut manager netball selepas ini KSR planning nak join pertandingan bola jaring Piala YDP MPS. Meh! sini Mrs. A share details:-

Pertandingan Sepak Takraw dan Bola Jaring Piala YDP MPS (Tertutup Negeri Sembilan)

Tarikh : 16-17 September 2017
Tempat: Center Court, Paroi
Yuran Penyertaan: RM50.00
Tarikh Tutup Penyertaan: 12 Septemper 2017

Borang-borang penyertaan boleh didapati di Jabatan Komuniti & Perhubungan Awam, MPS. (Pejabat Center Court, Paroi) atau hubungi talian 06-7667672/ 06-7667674/ 019-6551933/ 019-6176610 pada waktu pejabat.

Jom readers kita bernetball sambil beriadah. Okay itu sahaja nak share kisah Netball: Training & Friendly Match. Akhir kata majulah netball untuk KSR.

7 ulasan:

  1. Assalamualaikum Wrmbth

    Apa khabar & salam isnin yang ceria mrs A

    Rajin bersukan badan pun sihat

    dapat kawan lagi

    ehehhe

    BalasPadam
  2. Memang menyengat tu 11 mata. Tahniah!

    BalasPadam
  3. Bagus . . .
    Walau pun sudah berumah tangga tetapi masih bersukan . . .keep it up!


    BalasPadam
  4. Pergh....mmg fit ah MA ni kan. Apa pun boleh. Kalau orang yg menaip ni main, takut lutut tercabutlah pulak haha....

    Tahniah ye, boleh dah join Sukan SEA ni hihi...

    BalasPadam
  5. wahhhhh makin bersemangat laa pasni lbh2 lg pas skuad netball negara dpt emas kannn ;-)

    BalasPadam
  6. bersemangat ha Mrs A dgn kengkawan hehe.
    all the best selalu utk Mr A :)

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©