Dugaan Di Bulan Ramadhan 2016 - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Dugaan Di Bulan Ramadhan 2016

24 Jun 2016

Dugaan Di Bulan Ramadhan 2016

As salam and greetings to dear readers.

Selamat berpuasa hari ke 19 buat semua readers. Buat mereka yang bergelar ibu ataupun dalam erti kata lain orang perempuan masih berpuasa ke... atau ada yang dah bercuti ngeh! ngeh! ngeh!. Pejam celik pejam celik malam ini dah malam ke 20 kita berpuasa. Sebagai umat islam Mrs. A pasti dan yakin kita semua mahu bertemu malam Lailatul Qadar iaitu malam yang diibaratkan lebih baik dari malam seribu bulan. In Sha Allah perancangan Allah tiada siapa yang tahu.

Amboi! panjang benar pulak mukaddimah Mrs. A nih! Actually Mrs. A nak citer kisah anak-anak Mrs. A yang kurang sihat. Memula Along demam, dari balik kampung last week Along dah demam tapi dia rajin aje makan ubat. Dah tu pulak walaupun demam tapi dia tetap cergas di kampung ke sana ke mari. 

Kemudian adik pulak demam, tapi masih bertahan lagi cuma adik ini susah nak suruh dia makan ubat. Kemudian Tuesday night demam Along semakin teruk, panas sangat badan dia cakap pun dah merapu-rapu itu yang we all decided hantar dia ke hospital. Babahnya hantar ke hospital Columbia di Oakland tetapi bila jumpa doktor tu dan bagitau apa masalah terus aje doktor tu kata denggi dan tak nak terima. Dia terus refer HTJS siap hantar dengan ambulan bagai. Haish! macam ini punya doktor pun ada ka???? Mengamuk orang tua tu kat situ terus blah! baki duit pun tak amik. Mrs. A tahu pun sebab cashier hospital called Mrs. A suruh datang amik baki terlebih bayar katanya.


Along sewaktu di HTJS sebelum bertukar ke SALAM

Along & Adik satu bilik katil sebelah menyebelah

Finally Along dan Adik admitted ke SALAM. Along yang pada mulanya suspect denggi tetapi sewaktu di HTJS mereka kata bukan denggi cuma simptomnya itu seakan denggi tetapi ianya adalah virus fever.

Adik pulak yang we all fikir demam biasa tetapi sebenarnya adalah denggi. Sehingga entry ini ditulis Along dan Adik masih lagi dirawat di SALAM namun begitu alhamdulillah beransur pulih. Bagaimana dan macamana boleh terkena tidaklah diketahui apa puncanya. Doktor pun susah nak pastikan. Sekarang ini macam-macam penyakit ada.

Semoga Along dan Adik segera sembuh huhuhu.... Nak raya ni... tak mau arrr... beraya di hospital. Dear readers tolong doakan bersama-sama semoga mereka segera sembuh ya...

8 ulasan:

  1. alahai.. semoga cepat sembuh ye along adik..

    adik husna dulu pernah suspek denggi, pastu hari2 ambek darah diorang ckp kencing tikus plak.. sampai masuk CCU lah.. syukur alhamdulillah dya dah sihat..

    BalasPadam
  2. SEMOGA ALONG N ADIK SEGERA SEMBUH...SABARLAH DGN UJIAN-NYA MRS A

    BalasPadam
  3. Semoga cepat sembuh... yg suspek denggi tu cuba bagi minum sup ketam dgn makan isi nye sekali..


    Blogwalking sini, jom baca article ini

    Terbaru Mengenai Nofollow Link article...

    BalasPadam
  4. Semoga cpt sembuh ye! Dugaan ramadhan ni mrs.a.

    BalasPadam
  5. betul tu skrg da mcm2 penyakit muncul...tkt jg...

    semoga cpt sembuh...

    BalasPadam
  6. syafakallah.. semoga cepat sembuh..

    BalasPadam
  7. skang semua da sihat ekk.
    alhamdulillah.
    aida baca ni lambat. maaf.
    if not dpt aida ziarah...

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©