Tak Dapat Pergi Training - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Tak Dapat Pergi Training

4 April 2016

Tak Dapat Pergi Training

As salam and greetings to dear readers.

Lorrr... dah 4 April 2016 kekdahnya dah 4 hari tak up-date my blog my stori ini. Tak kira.... hari ini nak jugak mencuri masa untuk up-date blog Mrs. A ini. Walaupun last Friday ada berkira-kira nak up satu entry berkenaan 1 April unfortunately tidak berkesempatan bila dah busy dengar kerja dah terlupa la pulak. 

Lagipun last Friday Mrs. A pulang awal planningnya seperti beberapa Friday yang lepas untuk ke training netball. Unfortunately tidak kesampaian, itulah manusia hanya mampu merancang tetapi yang menentukan adalah Allah S.W.T. On the way nak ke tempat training tu di tengah highway Bukit Chedang Viva buat hal la pulak. Baru aje si Viva ni buat hal dah dia buat hal lagi. Mujur jugaklah bukan Mrs. A seorang ada dua orang lagi officemate yang tumpang keta Mrs. A time tu untuk ke training netball kekdahnya takdelah Mrs. A mati kutu sangat. Okay jer... boleh buat lawak-lawak lagiks!

Dalam proses Mrs. A dan dua lagi officemate nak tolak keta ke tepi tu berlakulah jugak inciden ngeri bila tetiba ada satu kereta nih! laju sangat, yang tak perasan la kot kereta  rosak kat tengah-tengah highway mujur aje driver tu sempat break. Tapi we all menggigil bila dengar bunyi break tu adoyai! laju heart beat dibuatnya mujur takde yang kena serangan heart attack. Kalau tak satu hal lagi la pulak nak panggil ambulance. 

Sewaktu offimate Mrs. A nak tolak ketepi keta tu tak gerak uols, muaaahhaaaaa nampak sangat lemahnya we all nih! Lagi satu kesian kat we all sebab tak ramai pun yang prihatin kebanyakkan mereka tu terus aje berlalu pergi.  Mujurlah ada pompuan India dengan anaknya dan seorang bro melayu naik motor yang baik hati berhenti dan tolong tolak ketepi kalau tak tak tahulah berapa lama masa we all nak ambil untuk tolak ke tepi. 

Kemudian apa lagi calling-callinglah si penyelamat (Mr. A), Haish! penyelamat nih! banyak soal jawab pulak. Haruslah tunjuk bukti sikit kasi percaya.


Awat muka Mrs. A camtu??? Ini hah! saya dengan Yus dengan Iz. Tolong cepat sikit panas nih!
(Actually hangin satu badan bila penyelamat soal-siasat macam tak percaya dengan kita la pulok)

Kemudian discussed dengan netballers maka dipersetujui salah seorang netballers akan datang untuk amik we all. Unfortunately Mrs. A seorang aje tak lepas sebab Mr. A kata tunggu settlekan keta ni dulu muaaahhaaaaaaa.... macam cursed la pulok.!!

Kekdahnya Iz dan Yus ajelah yang dapat joined training petang itu. Walaupun pada mulanya Mrs. A fikir akan joined kemudian sebab ingatkan bateri aje yang kong. Tetapi bila dah tukar bateri pun tak boleh start juga. Mekanik kata ini bukan masalah bateri, maybe wiring problem kena towing ke workshop. 

Tunggu lagi sampai towing car datang. Sabar yolah!! tunggu bersama si penyelamat.




Alhamdulillah syukur semuanya selamat dan dipermudahkan.

8 ulasan:

  1. nasib baik kete blkg sempat brek ye

    BalasPadam
  2. seriau jugak bila kta tu brek mengejut.
    ditakuti terjadi perkara yg lebih tragis, kan?
    aida pernah sekali tau accident.
    asben x soal siasat. dgr suara aida aje dia da suspen. ha ha ha...
    dia tau bini dia ni penakut!

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah semua tak pape kan Mrs. A ♥

    It's okay tak dapat pergi training. Dahulukan kereta kita dulu, tu lagi penting. ☺

    BalasPadam
  4. Mrs.A syukur alhamdulillah selamat semuanya. Mujur kereta belakang tak hentam.
    kalau tak panjang hal nya. =) Smoga urusan di permudahkan Mrs.A !

    BalasPadam
  5. saya tak pernah lagi jadi something wrong dgn kereta atas jalan. saya rasa saya tak setenang mrs A. hehe. alhamdulillah everything went well mrs A !

    BalasPadam
  6. Kecut perut dengar kereta brek camtu.. Trauma sebab pernah berlaku accident kat Federal Highway bumper to bumper..

    Anyway, syukur semua selamat..

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah dipermudahkan..boleh plak saat genting mcm nih xpcaya..Hahah sabor jelah

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©