Masuk Jawi - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Masuk Jawi

15 Mac 2016

Masuk Jawi

As salam and greetings to dear readers.

Wajah sebelum masuk jawi (13.03.2016)

Masuk Jawi amboi! klasiknya title entry nih! Sempena sekolah break seminggu ini babahnya kata dia nak sunatkan adik. Mrs. A pun ok jerrrr. Actually dah beberapa kali percubaan nak sunatkan adik nih sejak dari tahun lepas lagi. Memang dah ada plan tapi asyik bertangguh aje yang best tu adik tiada masalah dia redha aje.

Kekdahnya bila babahnya tu kata nak sunatkan adik Mrs. A tak amik serius sangat pun sebab faham entahkan ia entahkan tidak. Tetiba Friday afternoon dapat WhatsApp ini dari babahnya.

Ingatkan adik dah kenapa???, Tapi bila zoom image laa.... suspen yo!

Planning nak balik kampung last Saturday telah dibatalkan oleh kerana adik nak bersunat lagipun kebetulan jugak Viva buat hal.

Reaksi adik pulak bila dia tahu dah confirm tarikh berkhatan tu, tak tahu Mrs. A nak gambarkan macam mana. Bila tanya adik okay tak nih! dia senyum aje bolehlah katanya. Hurmm... boleh dikatakan adik seorang yang berani, tidak banyak karenah dan sangat matang. Agak berbeza dengan reaksi Along sewaktu dia bersunat dulu. Mungkin jugak faktor umur yang berbeza.

Sewaktu Along bersunat umurnya 9 tahun iaitu darjah tiga, Adik pulak sekarang ini 10 tahun darjah 4. Namun klinik tempat bersunat dan doktor mereka kebetulan adalah orang yang sama.


Ini Along sewaktu masuk jawi 5 tahun yang lalu iaitu pada 11.06.2011. Time ini opah dan ibu-ibu saudaranya siap datang 

Wajah adik selepas masuk jawi. Alhamdulillah adik okay jer..

Sewaktu di rumah pun adik okay tak mengadu domba berbeza dengan Along dulu. Mungkinkah sekarang ini ubatnya berbeza dari lima tahun yang lalu. Along kata time dia dulu mana ada doktor bagi ubat makan dulu sebelum masuk nak sunat tu. Bila time adik doktor bagi pulak ubat suruh makan dulu katanya. Tak ingatlah pulak Mrs. A betul ke tidak apa yang along cakap ke dia nak cover line.

Kemudian di sebelah petangnya seakan telah menjadi tradisi keluarga side hubby kalau ada mana-mana pihak berkhatan mereka akan datang ziarah. Tu dia... segerombolan datangnya siapkan ajelah apa-apa yang patut.

Semua aado...
Thats All.

4 ulasan:

  1. Dah boleh ada girlfren!

    hurey! hehehe

    BalasPadam
  2. mak jgn kasik anaknda tu tgk tv citer matsalleh yg sexy mexy semingu nih, nnti kalo anaknda stim saket hooo., ;p

    BalasPadam
  3. Dah selamat satu fasa.. Sempat sembuh ke seminggu jer?

    BalasPadam
  4. x sabar nak sunat ijat few years akan dtg.
    camne la...
    yg pasti mr.asben akan jaga ijat lebih byk kot.
    sebab ijat ada ibu yg penakut!!!!

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©