Collar Pink & Oren

August 01, 2015

Collar pink & oren. Apo ko bondo collar tu? ngeh!ngeh!ngeh! collar yang Mrs. A maksudkan adalah rantai untuk kucing. Dua hari lepas time lunch breaks Mrs. A belikan Koko dan Lilo collar ini....

Oren color for Lilo haish! tak pandang 

Pink for Koko, dah! kenyang tidur

ntah pape... si  Mrs. A ni kacau jer aku nak tidur

Lepas tidur bergurau senda
Persepsi Mrs. A dulu lain tentang pemakaian collar ni rasa macam tak patut dan kejam jer .... Tapi sekarang dah berubah bila mengira-ngira perangai Koko & Lilo yang suka pergi merayau dan melangok ke rumah jiran bukan setakat jiran sebelah atau dua tiga belah rumah. Tetapi jauh berbelah-belah rumah uols.

Mrs. A perasan petang time balik kerja bila keta we all lalu aje kat rumah nun di satu simpang tiga maka Koko & Lilo pun akan sama-sama berlari-larian pulang ke rumah. Amboi! Koko... Lilo jauhnya merayau-rayau tapi tulah kagum dan impressed coz Koko & Lilo boleh tahu yang pulang tu adalah tuan depa.

Pernah jugak terjadi si Lilo tu keluar ikut depan pastu time nak masuk tetiba dah ada kat pintu belakang. Walhal nak ke pintu belakang tu kena buat satu perjalanan yang agak jauh nak-nak kucing. Melainkan dia masuk rumah jiran sebelah dulu pastu jiran tu keluarkan dia ikut pintu belakang. Tapi rasanya tidak. Memang dia berjalan jauh yang uniknya tu dia boleh kenal mana satu rumah tuan dia. Itulah kuasa Allah kan haiwan pun tahu dan kenal mana tuan dia.

Kalau ikut logik akal Mrs. A alahai kucingkan apalah yang depa tahu haiwan jerr... pun mana ada akal. Tapi tidak uols walaupun depa haiwan tapi depa ada naluri tersendiri yang bijak dan tak tercapai dek akal manusia.

Moral of the story Mrs. A pakaikan collar tu supaya orang tahu yang Koko & Lilo tu ada tuan. Harap tiada yang ambil ataupun buang depa. So far depa ok jer... dengan collar tu tak nampak pulak kurang selesa. Elok aje gegurau dan lincah seperti biasa. Cuma Mrs. A kena selalu cek dan basuh.

You Might Also Like

2 comments

  1. rumah saya kat kampung memang ada satu laluan untuk kucing keluar masuk. dari dulu lagi.. yelah kita jenis bela kucing bukan dalam sangkar. dok kampung la katakan.. so kena buat macam tu. kalau tak jenuh nak buka pintu... hahaha

    ReplyDelete
  2. Kucing yg berkolar org leh tahu ni kucing bertuan.. sstgh org beli kolar yg bleh letak nama n no tel owner in case kucing tu sesat..

    ReplyDelete

Top Commenters

Shout Me