Tolong Jangan Ketawa - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Tolong Jangan Ketawa

23 Mac 2015

Tolong Jangan Ketawa

Lamanya dah tak update blog. Huhuuhuuu rindu blog picisan Mrs. A nih! Mrs. A pergi bercuti itupun last minutes punya plan that is why blog pun bercuti tu. Okaylah ni nak citer tolong jangan ketawa.

Walaupun zaman smartphone telah bermula sejak sekian lama. Ada gak kawan Mrs. A yang sooooo call up to date dah berganti berbelas maupun berpuluh smartphone. "Ada aku kisah" ngeh..ngeh..ngeh... tak kisahlah apa depa nak kata Mrs. A ni kolotlah, kedekutlah namun Mrs. A masih setia jer... dengan phone not so smartphone itupun a gift hokeh!.

Lagipun untuk diri Mrs. A itu adalah lebih kepada kehendak bukanya keperluan. Lainlah bagi sesetengah orang yang menjalankan business on line tu, kekdahnya smartphone tu dah jadi keperluan pada dia coz kat memana customer mungkin bertanya pasal product depa then customer maukan jawapan cepat dan pantas.

Akhirnya pada 18032015 bersamaan hari Rabu, Mrs. A telah mendapat gift dari my other half


V

V

V

Tadaa....
my 1st smartphone ever ngeh..ngeh..ngeh..

Walaupun bukan yang mahal mahupun yang tercanggih di kalangan brand smartphone yang ada di Malaysia ini tapi Mrs. A ok jer... syukur alhamdulillah yang penting tak perlu keluar RM. Akhirnya tercapai juga prinsip Mrs. A yang tak nak membeli handphone itu. ngeh..ngeh..ngeh...

Beberapa belas tahun yang lalu Mrs. A pernah cakap kat husband time tu dia bagi gift handphone, lepas ni saya takkan beli handphone lagi kecuali awak yang belikan. Handphone tu hilang bila Mrs. A kena ragut. Pastu dia belikan yang lain memang dah lebih 13 tahun Mrs. A tak pernah membeli handphone untuk diri sendiri. Beli handphone untuk anak ataupun mak Mrs. A tu adalah tapi untuk diri sendiri dah lama tak membelinya memang tunggu gift aje.

Semoga janganlah kita terlalai dengan WhatsApp/ FB/ Wechat/ Blog dan segala bagai. Biarlah kita bersederhana dalam segala hal. Bak kata Professor Dr. Muhaya "biarlah kita hidup dari dalam ke luar, janganlah kita hidup dari luar ke dalam, kesiannnn katanya". Maksudnya hiduplah dari rohani ke jasmani. Peringatan untuk diri sendiri juga.


6 ulasan:

  1. Hehehehe... leh la teman whatsapp kat Mrs.A

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum, samat knalan ( bukan Kunanlan tau! ) tumpang BW, takper nampak jalan ni... highway Mrs.A buat besau erk.. lalu highway saya pulak erk...
    sipanjangkata.blogspot.com ( Memang nama blog saya agak kuno hehehhe )

    BalasPadam
  3. Bestnye dapat phone baru, jeles laaa ^-^

    BalasPadam
  4. Salam. Hee bestnya dapat free smartphone.

    BalasPadam
  5. jgn ikutkan sangat trend, guna ikut keperluan masing2

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©