Kisah Raya Tertunggak - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Kisah Raya Tertunggak

4 September 2014

Kisah Raya Tertunggak

Walaupun bulan Syawal 1435 dah habis tapi citer raya aku tak habis lagi. Mula aku fikir macam malas nak publish...biar ajelah kat draf tapi fikir-fikir balik publish ajelah. Tapi aku summarizekan dalam satu post ni aje. Yalah...asyik citer dan gambar memakan aje..dah tak rare bak kata anak aku.

Aku kalau time bulan Syawal memang laju jer...gi jemputan open-open ni, open house ke, open office ke, open tadika ha semua laju tapi kalau jemputan berbuka puasa memang payah. Biasanya bila jemputan berbuka puasa yang aku dapat untuk aku sorang aje... tak naklah nanti anak-anak aku camne kesian they all. Aku makan best-best sampai lebam anak-anak aku makan ala-ala aje isk..isk..isk..tak best, tak best, tak best cenggitu. If hubby aku tu memang ler... dia sorang pun carry on ajer. yolah!!! Aku ok jer...coz aku memang sporting hokeh! Biasalah lelaki tahap emosionalnya berbeza dengan pompuan.

Throwback open house Company tempat kerja aku pada 06082014.  Tahun ni Company buat kat hotel (Klana Resort Seremban) last year kat parking lot depan office je. Tetamu-tetamu jemputan kebanyakkannya terdiri dari mereka yang berkaitan dengan Companylah tak lupa juga anak-anak yatim. Yalah sebagai sebuah badan berkanun tanggungjawab sosial syarikat haruslah ada dan perlu. Kali ni anak-anak yatim adalah dari kawasan DUN Linggi.

Tetamu mula datang dalam pukul 11.30 pagi majlis mula dalam pukul 12.00 tengahari.
Aku & the gang sampai dalam pukul 11.30 pagi kot.
Ni gambar sewaktu majlis belum mula.
Table yang ada belon-belon tu tempat tetamu istimewa iaitu anak-anak yatim.



Walaupun ada pelbagai juadah tapi cukuplah gambar kek aje kot sebagai pemanis, dapat ke rasa manisnya tu gambar aje pun lol!


My buddies, saranghae!
whateverapa-apaaje
My Life
perempuangosipku



Throwback lagi Rabu 13082014 bos aku yang lelaki jemput gi beraya rumah dia. Timenya lunch hour. Ni yang best pasal Encik Bos aku yang sorang ni kerana dia suka ajak time lunch hour so kekdah!nya memanglah rata-rata kat unit we all rajin nak pergi kerana mudah dan ringkas bergerak sesama gang office tak payah fikir-fikir pasal laki memasing dan juga anak-anak memasing nak pergi tak nak pergi ke??? Ngeh!ngeh!ngeh! suka jadi bujang sekejap.

Lokasinya di Kampung Sega, Rantau. This year parents encik bos pun ada last year cuma ada wife & adik-adik dia jer... We all di jamu makan tengahari selain tu ada juger cookies dan lontong.

Alhamdulillah rezeki kami pada hari ini, ngeh!ngeh!ngeh!




Kemeja putih Encik Bos. Bos tak makan sekali ker...
Saya tuan rumah pandailah saya kata dia



Hero 2 orang tu anak-anak Encik Bos yang ada kat rumah time ni.
Ashman & Azizan so keletah & so friendly


Walaupun ada gambar beramai-ramai as closing on that day. Tapi saja aku tak nak letak biarlah rahsia.

Throwback lain pulak open tadika namanya pada 16082014 founder Tadika Nursari tempat Along pre-school dulu jemput parents sambil discuss pasal anak memasing. Founder tadika ni Puan Zaharah namanya dia pun teacher tuisyen anak-anak aku sekarang ni. Salute dengan Puan Zaharah as a business woman. Ada tadika dan juga pusat tuisyen. Sekejap aje masa berlalu 12 tahun yang lalu Along masuk pre-school sekarang Along dah nak amik UPSR. Pejam celik, pejam celik we still keep in touch. Alhamdulillah

Along & adik sedap sangat makan spagetti.
He..hehee..hheeee dah lama Along tak datang sini ibu
Lebih kurang sama ajer... ada sedikit jer..berubah kata dia



Aryssa & adik tak pergi pre-school sini. They both tempat lain. Tadika Along agak jauh dari rumah aku. Menjadi satu masalah bilamana aku & hubby tak dapat amik dia. Bila minta tolong orang ni walaupun sedara-mara almaklumlah if sekali sekala ok kot dah selalu sangat tu sendiri mau ingat ler.. Kekdah!nya Aryssa & adik pergi tadika yang dekat dengan rumah we all dan bila minta tolong orang fetch oklah tu...


si pemalu tengah control macho
Puan Zaharah & the boys, sorry Aryssa tolong amik gambar ya



Tetapi bagus juga pergi ke pre-school yang berlainan kerana dapat rasa experiences yang berbeza-beza. Pre-school ni cenggini, pre-school tu cenggitu memasing ada pros & cons. Contoh macam Puan Zaharah ni marketing strategy dia bagus sebolehnya dia akan keep in touch dengan parents yang pernah hantar anak-anak kat pre-school dia. Contoh last time walaupun Along dah tak sekolah kat situ lagi tetapi dia pernah adakan reunion untuk batch Along time tu we all joint dan memang ramai yang datang so dapatlah jumpa semula kat situ. Yalah lain orang lain cara dia. Itu cara Puan Zaharah. Memang bagus untuk aku yang kurang bercampur gaul sangat ni ngeh!ngeh!ngeh!

Ok tamat citer pasal open pre-school.

Esoknya tu iaitu pada Ahad 17082014 citer makan-makan lain pulak kali ni kat rumah my lady bos di Taman Tuanku Jaafar, Seremban. If u oollsss nak tahu, tak tahulah aku ni beruntung ke tatak untung sebenornya aku ni have to work dengan dua orang bos. Pelik-peliklah kat company ni. So takyah heranlah ya coz aku pun takde jawapan.

Open house ni sekali dengan birthday anak bos aku tu... We all dah kenal coz dah pernah gi cecuti company sesama dan juga gi event company sesama. Majlis bermula pukul 2.30 petang hingga 6.00 petang we all sampai dalam pukul 3.30 petang cenggitu so dah terlepas acara cut the cakenya.

Temanya Minion.
Cakenya pun Minion sebelah hadapan je tinggal, belakang habis dah! kena ngap.



Menunya ada macam-macam. Laksa, lemang, roti jala, barbeque kambing, ayam dan pelbagai pemanis mulut. Memang special untuk kekanak so memang anak-anak aku seronok sangat.

Aqil Hayyi dengan belon minionnya yang akhirnya terlepas ke udara.

Baju kuning hubby aku tengah rancak borak dengan KPM office aku sesama rakan politik rupanya.



Office mates yang datang sewaktu dengan Mrs. A



Mr. Tuan rumah tengah top-up goodies ke dalam bag Aqil Hayyi.
Time ni we all nak balik dah bila anak aku salam Tuan rumah kata jom-jom amik lagi.
Si pemalu biasalah suara dia macam dengar tak dengar je..
Dah! ada uncle, dah! dapat dah! uncle.
Tapi Tuan rumah tetap gak masukkan sambil diperati oleh my lady bos.


Along pun duk perati,
eiiii adik je ke.. along takde pun.. [agaknya dalam hati dia mesti cenggitu]
ko dah besar ler.. along


Kat gate time nak balik sempat snap gambar birthday girl Sofia bersama Aryssa yang didukung Sofia tu aku tak pasti anak siapa sedara-mara dia ler kot. Sofia & Aryssa sebaya.



Akhir sekali penutup makan-makan raya iaitu pada 26082014 bersamaan 30 Syawal 1435H adalah potluck raya kat office. Memang dah tak boleh lagilahkan coz Syawal dah berakhir. Minggu sebelumnya wing sebelah (wing B) buat potluck this time wing A pulak. Pada mulanya organizer nak buat Monday 25082014 tapi on the that day ada Board Meeting yang mana kena dihadiri oleh all top management tak bolehlah macam tukan..kan..kan tak sesuai lagipun aku terbabit sama. Amboi! u ooolss sedap makan-makan Mrs. A tak dapat nak joint. Ini tidak adil. So organizer bersetuju tukar ke hari esoknya.

Sebahagian hidangan time potluck tu... mewah dengan pelbagai jenis juadah. Kekdah!nya makan hingga ke petang hingga time balik ha.. ulang-alik, ulang-alik memang ngko tak boleh nak dietnya.


Kuih muih & desserts.

Inilah dia barisan organizers. Thanks ya tahun depan buat lagi.


Organizer tengah busy prepared Mrs. A pulak tengah busy snap gambar.


Sebelum majlis mula makan, dimulai dengan bacaan doa yang diketuai oleh Ketua Pembaca Meter, Tuan Hj Rozali.


Jom...layan gambar-gambar memasing tengah busy wat aktiviti mengambil makanan.






Muka-muka tetamu dari wing sebelah (Wing B).



The End citer raya 2014. Janji tiada lagi citer raya.





2 ulasan:

  1. wah Mrs.A masih dalam mood raya lagi ni...tak kisahlah blog ni kan seperti diary kita,sekurang2nya akan menjadi rujukan kenangan manis kita nanti kan... :)

    BalasPadam
  2. artikel yang menarik sekali, terima kasih sudah berbagi kisah raya, semoga blog ini terus ramai pengunjung

    BalasPadam

MRS.A my blog my stori ©