Ho!ho!ho! balik kampung - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Ho!ho!ho! balik kampung

23 April 2014

Ho!ho!ho! balik kampung

Last weekend (19.4.2014) we all balik kampung. My kids heboh minta balik kampung akupun nak urut ankle. My ankle still bengkak walaupun dah 2 minggu berlalu. Kat Seremban adalah 2 ke 3 tukang urut yang aku survey tapi setakat survey jer... perginya idok.

Otw tu we all singgah R&R Senawang sebentar menikmati buah potong dan corn in cup semedang aku singgah sini sure ramai orang punya, parking pun penuh. Untung peniaga-peniaga yang menjual kat sini ramai customer. Sesampai jer..kampung terus jer... aku suruh Along pergi panggil makcik tukang urut tu. Memula Along taknak lepas aku remind dia punya promise akhirnya dia pergi jugak. Sementara tu Aryssa telah selamat menjamu selera, nenek masak kari daging campur nangka katanya.

Dalam setengah jam aku tunggu makcik tukang urut pun sampai. Biasanya aku urut satu badan tapi this time aku kata nak urut ankle jer... terkejut dia tengok ankle aku yang bengkak tu. Then dia kata kenapalah ko biarkan lama benar nak oii baru nak urut, urat dah masuk angin hah! Hey! bebudak sekarang ni suka amik mudah ngeh!ngeh!ngeh! sabar yolah dengan ngomelan dia yang prihatin tu.


Aku urut 2 kali Saturday & Sunday seeloknya 3 kali but then masa takde. Time nih! hadoi sakitnya menggigil-gigil aku menahan. Lama juga makcik ni urut dalam 1 jam macam tu. Satu yang best bila urut kat kampung ni bayaranya adalah seikhlas hati kita aje. Esok paginya sambung urut lagi.

Kemudian time to go out, we all gi Pekan Masjid Tanah membeli Aryssa punya uniform tunas puteri. Biasalah tempat yang we all biasa membeli uniform tak lain tak bukan kedai Bee Cheong.

Suka dah dapat semua yang dihajati. Sempat posing

Malam tu sesampai rumah kat Seremban, Aryssa pun try uniform tunas puterinya untuk show off kat babah.

Biasa we all balik Seremban lepas magrib, this time awal sikit dalam pukul 6.15pm macam tu. Tak tau apa angin my kids nak balik awal la pulok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MRS.A my blog my stori ©