Tuisyen - MRS.A my blog my stori MRS.A my blog my stori: Tuisyen

28 Januari 2014

Tuisyen

Now a days tuisyen ni dah macam satu keperluan ye..idok? Macam aku memanglah susah nak ajar anak sendiri bukannya aku tak cuba, muhasabah diri dan segala macam usaha aku dah try memang a big no pada aku. So kekdahnya aku hantar jer... they all pi tuisyen. Anak-anak zaman sekarang memang bz juger kekdahnya tak macam zaman aku dulu masa sekolah rendah takde makna tuisyennyer.. paling gah pun sekolah tambahan yang diadakan oleh geguru kat sekolah FOC lagi. Tapi ok jer... but now everything is money.

My kids dah start pi tuisyen since last year. Alhamdulillah memang banyak kebaikannya dari pemerhatian aku. Results Along sebelum dan selepas pergi tuisyen memang berubah walaupun tak banyak sedikit pun tetap berubah ke positif. Aryssa punya results sebelum dan selepas memang ketara sangat. Banyak positifnye, alhamdulillah harap berterusan. As for adik last year dia hehangat tahi ayam jer...kejap je pi tuisyennyer... pas tu dah malas nak gi. Tak kisahlah dia pun baru tahun satu. Ingatkan this year pun adik takyah tuisyen tapi beria-ria pulok dia nak, so layankan ajelah.


Tempat tuisyen yang aku hantar ni owner dia aku dah kenal since Along pre-school, cos she the founder together with her hubby. Tak sangka pulak as times goes by we all bertemu kembali setelah Along berumur 11 tahun sekejap aje masa berlalu. Actually memang aku dah survey tetempat lain but aku prefer this tempat. Kenapa aku pilih tempat tuisyen ni? Antara faktornya adalah masa tuisyen untuk all my kids tu adalah hari yang sama. Walaupun my kids berbeza tahap tapi tempat tuisyen ni manage to provide for 3 of them in the same day. Harga reasonable. Pilih aje samada per package ataupun per subject. As for me aku pilih package cos practical & relevant. Lagipun aku dah kenal Pn Zaharah ni so aku percaya dan comfortable dengan dia. Lagi satu faktor jarak tempat tuisyen tak jauh dari rumah tapi tetaplah kena berhantar dan berjemputnya.

Along, Aryssa & Adik tuisyen every Monday & Friday. Masanya 8.15pm hingga 10.15pm. If ada di antara hari-hari tu PH akan ditukar ke hari lain, of coslah dengan persetujuan all parents. Contoh this Friday CNY holiday so tukar ke hari Rabu, before this Thursday but this year sudah tukar cos Thursday Pn Zaharah ada one by one tutor.

Bila aku fikir-fikirkan time aku ajar Along, Aryssa & Adik terlintas difikiran macamanalah Pn Zaharah tu  manage dengan karenah they all huh! haish!!! menguji kesabaran tahap tinggi tu....cos sometimes aku give up, nangis pun ada. Mungkin itu adalah bidang dia dan dia memang belajar secara profesionalnya. 

So biarlah expert yang buat and got paid.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MRS.A my blog my stori ©